Status – gårdaltan

Bestyrelsen vil gerne ønske alle beboere i Aladdin godt nytår og samtidig give en kort status på vores altanprojekt.

Vi havde håbet på en standard sagsbehandlingstid på 6 – 8 uger hos Københavns kommune og dermed en mulighed for at komme i gang med vores altanprojekt i december måned. Imidlertid har 3 ud af 367 ejere valgt at sende en indsigelse til projektet og det har taget kommunen lang tid at behandle disse indsigelser, og der er endnu ikke kommet en afgørelse. To af indsigelserne er gjort af ejere der kun har en potentiel risiko for at få en altan over deres lejlighed. En indsigelse er gjort af en ejer, der i det aktuelle projekt vil få en altan over sin lejlighed. ”Min Altan” har foretaget tilpasninger af projektet omkring ejendommens indvendige hjørner og vi har således forsøgt at imødekomme denne ejers indsigelse. På Københavns kommunens anmodning har vi fået foretaget nye lystabsmålinger (i enkelte lejligheder), da den oprindelige måling var foretaget med den første altanmodel med de runde hjørner.  De nye målinger viser, at der ikke i lystabet er tilstrækkelig begrundelse for at forhindre altanprojektet.

Det er selvfølgelig ærgerligt at 3 indsigelser kan forsinke et projekt som 140 ejere så brændende ønsker sig, men sådan er demokratiet. Vores rådgivere mener ikke der er lovhjemmel som forhindre projektet, men der er mange forhold der skal belyses i forbindelse med indsigelserne.

Bestyrelsen beklager naturligvis at projektet endnu ikke er kommet i gang og rigtig mange ejere havde glædet sig til en sommer med mulighed for at nyde solen på altanen.

Vi kan desværre ikke sige noget om hvornår vi får en afgørelse fra kommunen men vi kan love at vi vil forfølge sagen til prøvelse i retten om nødvendigt og at vi vil informere på hjemmesiden og med mail til altankøberne så snart vi får svar fra kommunen.

Ejerforeningen Aladdins bestyrelse